
Navštíveno 2759x


20.12.2011, 19:15 |
Nora

20.12.2011, 19:16 |
Nora

20.12.2011, 19:23 |
Nora
koukám hodně motorů od BMW
co to je za humus? to jako někdo jezdil 100 tkm bez výměny oleje? Co se tam k tomu píše?

20.12.2011, 20:10 |
Nora dej si google transator :D
některé jezdili ultra looong life, ale většina je jich po pravidelné výměně (nejvíce zajetelené většinou Castrol)
říkám to pořád:)
ať si leje kdo chce co chce, mě už od Mobilu 1 ( a jeho levnější varianty Agip synth 10W40) nikdo nedostane... kvalitní báze, nízkej stupeň degradacev prostředí motoru a motor přežije skoro všechno - měním ve všem po 10tkm nebo po roce...
v tipu mi vylítla ojnice - na Castrol
v coupe mi zmizela vačka a po opravě se to mázlo na klice - na castrol
(oba motory nazlátlý)
ve stilu se smetly kroužky a projely válce nehorázným způsobem - na OMV (vizitka předchozího majitele, výměny po doporučenejch 20tkm -přičemž stejnej motor v o generaci starších autech měl interval výměny 10tkm, olej a motor černej jak prase, nechutný úsady v sacím koši a ve vaně.... )...
Na Mobil 5W50 sem po opravě a další, rozsáhlý mechanický úpravě motoru neměl jedinej problém a začal sem ho lít do HGT, kterýmu tehdy rachtaly hydra (překvapivě na castrol) po nalití mobilu byl po pár km klid až doposud-po rozebrání motor jak novej a hlavně kovově čistej, castrol toho nestačil tolik zničit a zlatavej povlak se rozpustil
v alfě V6 busso - nevím na co to jezdilo předtím, ale po 90tkm motor zevnitř černej.. po nalití mobilu a nájezdu cca 50tkm je motor zevnitř čisťounkej...
AR33 1.7 16V - motor zněl jak kýbl železa- zvuky lezly z hlavy-hydra.. neznámej olej, resp něco černýho konzistence žvějkačky, sundání vyny, vykydání největších sraček, nalití 5W50tky a motor jezdí tiše jak čert a zadření, kvůli čemu to předchozí majitel prodával (prej ťuká na klice..) se nějak nekoná - maže to jak má a je to tichý..:)
můžu říct, že na cokoliv jinýho než Mobil 1 sem měl, nebo někdo z mýho okolí nějakej mechanickej průser (tůkajicí hydra a vydrcený zdvihátka, či sežraný vačky začínaje..) v motoru...a to od AR přes BMW, můj oblíbenej fiat:) po koncern VW a nějaký ty subara

20.12.2011, 20:29 |
Honza2.016v | Upraveno: 2011-12-20 20:34:42
jo to že někomu se posral motor díky tomu že mu šlo trochu vody do oleje, je věc jiná:) stačí hodně málo, a už to žere vačku...
další věc jsou "kopie" olejů
tak jako se už kopírujou náhradní díly (např. nedávno řemeny contitech-jejihž kopie odněkud z číny se objevily v turecku a rozenat šly jen díky trochu jinýmu designu krabice), tak už se kopírujou i oleje.... proto pro olej jdu k ověřenýmu zdroji, ne na net..cenově mě to vyjde na stejno 250,-/l

20.12.2011, 20:48 |
Komba hodně záleží na tom kdy to měníš a hlavně co se tam leje.Minulý týden jsem tu měl fiestu 1.1 a zasraná nehoráznou sračkou a to prý majitelka mění olej každý rok v listopadu.Jenže si tam nechává asi lít fritovací olej :D
a taky ty dnešní intervaly výrobců!!! 15000km/1rok, víc ani ranu. intervaly výměny oleje podle doporučení výrobce: 30000km/2roky a podobně-chudák motor a výsledek je právě na těch fotkách.
taky občas juknout na množství, průměrný dnešní motorista si myslí(většina bohužel)že měrka oleje je sprostý slovo! Zákazník: něco mi tam svítí: oil level - moje logická otázka: díval jste se na olej - odpověď téměř vždy: Ne, nebo: kde to je + pohled , jestli jsem normální. Ti lidi si za to často můžou sami!!!
Tolik poznatky technika již několika značkových servisů.
ty fotky jsou podle me nesmysl - to neni o olejich, ale o nejakych problemech co v tech motorech nastaly, přehrátý nebo po kontaktu chladiciho kapaliny a maziva, jinak tohle snad ani neni mozne

21.12.2011, 11:35 |
Nora H-Honza: ale je to možné, bohužel běžná praxe, podobné fotky se objevujou na CZ forech

21.12.2011, 13:16 |
mrazik | Upraveno: 2011-12-21 13:19:49
Jako H-Honza neverim tomu, ze ty fotky jsou od spatneho oleje, podle me tomu predchazelo neco mnohem brutalnejsiho a doslo k totalni degradaci oleje a vysledkem jsou tyto fotky. Ja ve vsech autech menim po 15t a nikdy nebyl ani naznak nejakeho problemu. Treba na meho avensise je interval 30t, coz pro nekoho je pomalu na infarkt, ale treba v nemecku (kam jsem nejvic po ojetem koukal) ty motory maji najeto pres 200t Km a stale bezproblemu funguji. Neverim tomu, ze i kdybych dodrzel tento interval, dopadne motor jako na fotkach, jak pise Martas1.
Cele je to dle meho podvrh´anebo tam nalili olej, ktery v tom motoru nemel co delat.
ja nerikam ze to nemuze nastat, ale tohle je extrem, navic z ruska, tam me neprekvapi nic.
Fotky tech "neznicitelnych" motoru BMW - tady je proste jasny ze tomu nekdo musel pomoc, zasáhla vyssi moc, podobnou vec jsem videl jednou, kdyz si majitel auta chtel dolit kapalinu do chladice, a pac to byl debil, nalil to do plneni oleje, a to se pak dely veci.
navic z ruska, tam me neprekvapi nic.
Kdysi jsem stal na servisu v Audi, kam si dal nekdo audi 4,2TDi na vycisteni motoru, pac predchozi majitel jezdil longlife oleje na tusim 50t km interval, ten olej z toho netekl ale stourali ho ven jako sadlo.
pro ty, co věří intervalům výrobce -něco od pana Jandy
[ Link ]
no to od Cimbu je hodně přehnané. To by asi tak 99procent aut už nejezdilo :-D

21.12.2011, 19:41 |
Nora proč umírají koncernové 2,5 TDi V6 na vačkách? Proč umírají 1,4 12V od Fiatu na vačkách? atd atd
Tak jsem ted z toho trosku vykolejenej :( Celou dobu leju do BMW Castrol Magnatec 5W-40 a vymena max. pri 10000km, nekdy treba driv. Byl mi doporucovan na tohle auto. Tak ted nevim kdyz je veskera sleva smerovana k Mobil 1. Nejspis asi vyzkousim pri dalsi vymene Mobil 1, ale nevim jestli 5W-40 nebo 5W-50?
přehnané to možná trochu je, ale v podstatě je to pravda. Proč se dřív měnil olej v motoru každých 10, nebo 15000km/1 rok a teď je standart 30000km/2 roky. To jsou ty dnešní motory o tolik lepší (i přes rostoucí výkony a downsizing, co znamená výšší tepelné a mechanické namáhání uvnitř motoru!!)? Nebo jsou ty oleje jiný, než před 10. lety.....ani náhodou, je to jenom o prachách-delší interval-nižší náklady na servis:větší šance uspět ve výběrovém řízení na koupi nového vozu, nebo flotily vozů (Lease Plan, Arval, Bussines lease,...
proč tyhle firmy nastavují max. průběh kilometrů 120000km-150000km?! oni ví proč!
no oni taky automobilky maj zájem stále vyrábět auta tak nepotřebujou mít levnou servisní síť, ND a auta co vydržej 20X kolem zeměkoule jako před lety.
Nákupní ceny dílů navíc tlačej dolu aby měly co největší zisk. Specifikace testů těhto dílů jsou ve většině případů míň náročný než před X lety.. tam kde byl dřív kov je teď plast, kde byl dřív plech 1.2mm je teď 0,6mm (kterej po hlubokým tahu je jak papír a zmuchláš ho jak prd do koule..)..
Je to o ceně (a taky o nesmyslným snižování emisí CO2 který je přímo úměrný váze auta, přičemž současný evropský regule a zákazník za spožadujou nějakou minimální bezpečnost což zas žene váhu nahoru ,zvětšuje rozměry aut a dělá z nich opuchlý hnusy)
Díl kterej sotva přežil testy dnešní specifikace by byl zřejmě KO po pár cyklech dle starších specifikací... troufám si tvrdit že dnešní designy jsou už dost na hraně současnejch materiálů..

21.12.2011, 20:57 |
Marťas1 | Upraveno: 2011-12-21 21:02:26
přesně, jak píše Honza2.016v a tak je to se vším... Dnešní nové auta jsou záměrně stavěny na dobu záruky a pak se děj vůle boží. A zákazník platí a platí...

22.12.2011, 07:00 |
Jozzo | Upraveno: 2011-12-22 07:06:04
Jeden z mnoha názorů :D
2.5 TDI
Oficiální stanovisko AUDI: V hlavě motoru jsou úzké kanálky na olej. V cca 150tis. až 200tis.km se v olejovém čerpadle vyběhají vůle a začíná tlačit menším tlakem a dochází k špatnému mazání vaček. Ty mají trochu slabší cementování povrchu v místech kde se opírají na zdvihátka a odírají se na nich plošky. ty samé plošky jsou vydřené i na zdvihátkách. Zpravidla je třeba vyměnit i nějaký ten hydroštel.
Takže všem doporučuju: Sundat víko ventilu-je to pár šroubků a prstem přejet povrch vaček a zjistit jak jste na tom, pokud jsou načaté- na nic nečekat, protože důsledky si asi každý umí domyslet...v tom případě se musí vyměnit toto:
4x vačka (pouze originál cca 5500Kč/ks)
24x zdvihátka (nevim kolik stojí cca 300-800/ks)
Hydroštely stačí pouze ty které jsou špatné.
ALE HLAVNĚ olejové čerpadlo (nyní vyráběné jsou již údajně s vyšším tlakem) stojí cca 6000Kč i s těsněním.
A protože se u toho musí sundat rozvody (celý předek dolů) tak je vhodné přemýšlet a vyměnit i ty rozvody, řemeny na alt. a klimu, kladky, vodní pumpu a termostat.

22.12.2011, 07:41 |
Marťas1 | Upraveno: 2011-12-22 07:42:10
zkutečných 28000km, co se přesně stalo nevím-výrobce si motor vyžádal k expertíze
vody v oleji nebyla

22.12.2011, 09:16 |
Nora Jozzo: to že jsou v hlavě úzké kanálky není až takový problém, dokud nedojde k zanesení úsadami z oleje, větší problémem je to, že vačka je mazaná přes hydroštely (nemyslím tím samozřejmě uložení vačky v hlavě, tam se neodírají) v hydroštelu a následně ve vahadlu jsou tak malé dírky, že je opravdu snadné, aby se ucpaly a je vymalováno, na vačku jde minimum nebo žádný olej a spolu se zakarbonovanými vodítky ventilů vznikají třecí síly, se kterými se při konstrukci motoru nepočítalo. Sám mám 2,5 V6 doma a chvíli po koupi se dělal motor, když jsem jej koupil, byl motor vevnitř černý jak bota, přešlo se z LL oleje na Mobil 1 a po zhruba 2 tis. km byl motor vevnitř čistý, následně se udělaly vačky, GO hlav a od té doby jezdí jen na Mobil. Motor je vevnitř stále čistý a vačky drží už přes 30 tis.km a nemají sebemenší náznak otěru. Čerpadlo oleje se neměnilo, problém s tlakem nemám.

22.12.2011, 17:03 |
Jozzo po přečtění vašich zkušeností s mobilem,jsem ho byl dneska koupit,v Ově ho mají v akci za 850,- 4l
[ Link ]

22.12.2011, 18:46 |
Nora Jozzo: cena až děsivá :D

22.12.2011, 18:56 |
Jozzo děsivá?
tak mam takovej mensi pribeh ze zivota, tchan se zivi jako automechanik, dela sam an sebe, jezdi k nemu pan s thalii 1,5DCI, jednoho dne mu vola za motor nak bouvhal a ted nejede, auto s eprivezlo do dilny a s motorem neslo ani hnout jak se utahl na klice, tak bylo jasne motor ven, je zadrenej, vyndame vypousteci sroub na vane a ono nic, po cca 5ti minutach z toho vypadlo kus cerneho blata a pak uz nic.. tak anm to nedalo a koukame na stitek s vymenou oleje a ten pan na jednu napln najel 46000km, usetril za 4vymeny oleje ale stalo ho to motor, ve vane ma tenhle tip misto plehu plastovej krat pod klikou, ten byl ohorelej a treti ojnice na klice taky horela plamenem vse tam bylo suche a opalene , turbo ko.. takovejmhle lidem bych dal kartu na autobus..
No ten Mobil 1 je překvapivě celkem levný. Já používám 10W40 Liqui Moly specifikaci podle výrobce API SL/CF, ale jestli je to OK nevím, do motoru nepolezu. Doufám, že je. A 10W40 proto, že má motor namotáno 160tis (3.0 V6, 24v) a prý je to tak lepší. Rady uvítám, zrovna mě čeká výměna. Nebyl by ten Mobil 1 5W50 moc řídký? Filtr kupuji Tutela.